Fredag

Denne fredagen går ikke inn i historien som en lavkarbodag 😦 Jeg har virkelig puttet i trynet idag. Begynte bra med ovnsbakt omelett til frokost og salat til lunsj. Men så skar det seg liksom….. Jeg kan nevne sjokolade, hamburger, litt mer sjokolade, chips, nøtter….. Well ‘nough said! Jeg gidder ikke engang å begynne å telle karbohydratene!

Så kan du spørre deg om hvorfor jeg skriver om dette, kunne jeg ikke likegjerne bare hoppet over denne dagen? Nei, tidligere gjorde jeg det, latet som om de dagene med masse karbohydrater ikke fantes. Pusset bare glorien på gode dager og var veldig, veldig stille på dårlige dager. Men jeg tror nok det at om jeg skal få dette til, så må jeg sette ord på de dårlige dagene også.

At jeg er sliten og har pms er utslagsgivende for meg. Da vet jeg at jeg lett tyr til f eks en sjokolade, for jeg vet at det gir meg en liten opptur. Men jeg må skjerpe meg, skjerpe meg, skjerpe meg!

Reklamer

Torsdag

Torsdagen føyk i en fei. Travelt, travelt, travelt! Det var egentlig en pyton dag for jeg var så sulten hele dagen! Så det ble mange flere karbohydrater enn jeg skulle ha. Inntaket ble slik:

Frokost: Ovnsbakt omelett 2 karber
Lunsj: Ovnsbakt omelett 2 karber
               Skyr 6,7 karber
Mellommåltid: 1/2 rundstykke med italiensk salat, skinke, smør, agurk
                                100gr nøtter 10 karber
Middag: Kylling + pommes frites   altfor mange karber

Vel, det er bare å skjerpe seg!

Onsdag

Denne dagen har flydd ifra meg!

Jeg har spist:

Frokost: Ovnsbakt omelett 2 karber
Lunsj: Ovnsbakt omelett 2 karber
Middag: 100gr nøtter 10 karber
Kvelds: Ovnsbakt omelett 2 karber

Tilsammen 16 karber idag 😮

Jeg er stuptrøtt og gleder meg til å sove ikveld!

Jepp – Juhuu – Yes!

Jeg er i ketose, måtte bare sjekke nå *fnis*

Tirsdag

Og jeg som trodde jeg skulle lide meg gjennom denne dagen med heftig gangsperr. Men neida, jeg må nok ha vært riktig så flink med uttøyingen igår, for her er det ingen tegn til gangsperr *Jubel*

Dagens matinntak ser slik ut:

Frokost: Ovnsbakt omelett 2 karber
Lunsj: Salat, paprika, agurk, reker, dressing 3 karber
Mellommåltid: 100 gram peanøtter 14 karber
Middag: blomkål, matfløte, ost, bacon 8 karber
Kvelds: Ovnsbakt omelett 2 karber

Totalt 29 karber idag

Jepp, jeg vet at jeg i utgangspunktet har høyere inntak av karbohydrater enn anbefalt for ketolyse, men jeg skal se det an om jeg kommer i ketose med dette før jeg gjør endringer. Jeg kjenner på kroppen at den jobber, så noe er i alle fall på gang.

Mandag

Dagens matinntak har vært som følger:

Frokost: 2 egg og bacon 1,8 karber
Lunsj: 3 egg + bacon 2,7 karber
Middag: blomkål, matfløte, ost, kyllingfilet 8 karber
Mellommåltid: 70 gr peanøtter 9,8 karber
Kveldsmat: Ovnsbakt omelett 2 karber

Totalt 24,3 karber for idag. I utgangspunktet er dette for mange karbohydrater med tanke på ketose. Men jeg ser det an et par dager og ser om jeg kommer i ketose. Om jeg ikke kommer i ketose trapper jeg bare mer ned på karbohydratene.

Idag har jeg også trent aerobic i en time. Det var veldig tungt men også veldig, veldig gøy! Gleder meg til neste mandag!

Som ventet….

Helgens utskeielser gjorde virkelig utslag. Jeg gikk opp igjen det jeg gikk ned iløpet av uken og starter herved på null igjen. Men nå, nå…….

Idag skal jeg faktisk begynne å trene. Det er mange år siden jeg har deltatt i organisert aktivitet, men nå skal jeg. Jeg grugleder meg. Er redd for å drite meg ut. Redd for at jeg skal bli en som de andre ser på og flirer…. «se hun tjukka der da….» Nei, vekk med de tankene der. Det er BRA at jeg nå går inn for å komme meg ned i vekt. Jeg skal trene to kvelder i uken. Det kommer nok til å være hardt en stund, men forhåpentligvis blir det lettere og gøyere etter hvert.